torsdag 20. desember 2012

Frihåndsquilting som rammer

Her kommer mitt eksemplar av desemberutfordringen hos SewCalGal. Quilte i ramme - eller rader. En grei måte å kunne quilte på da man kan å bruk for dette på alle rammer, kanter osv på det man syr. Ytterste kant ble målt opp og laget noen merker jeg hadde å gå etter. Det andre gikk helt på frihånd.

Mitt eksemplar.

 Hjørnene ble vel ikke så verst de heller - men ser det kan være lurt å markere litt.

Krusedullene blir finere etterhvert de også.

Dette quiltemønsteret var enkelt å sy. Greit å starte med for nybegynnere.

Deilig følelse og ha fullført alle 12 quilteutfordringene hos SewCalGal dette året - og mye har jeg lært. Nå står det igjen og se hva jeg får ut av alle disse lappene da. Jeg har jo en plan, men om det lar seg gjøre på den måten jeg har tenkt står ennå igjen å se for jeg er ikke så sikker på det nå som det jeg var når jeg begynte......  

Det er stille på syfronten her nå - bare en liten ting til å sy før jul så er jeg klar for julen. Blir nok litt ferie fra symaskina også. Har fått ryddet syrommet og det er jo deilig :-)

3 kommentarer:

Askepott sa...

Måtte bare en tur innom bloggen din for å ønske deg riktig god jul og samtidig takke for all inspirasjon i året som gikk. Ønsker deg et kreativt og flott nytt år!!

LAPPETUSSA sa...

Vil tro du har lært mye av dette ja;) men så fine lapper du har laget;) Og kjenner jeg deg rett får du nok noe ut av dette også;) Nyt de siste dagene før julen senkes inn;) klem

Elisabeth Solum sa...

Lekkert! Du er jo den quilteksperten!
Ønsker deg og dine og god og fredelig jul! :)
Juleklem Lisa