søndag 23. juni 2013

Tutorial: Hvordan bruke en Yo-Yo maker

Her har jeg laget noen Yo-Yo'er. De er blitt til noen dekorative blomster på dette arbeidet.

Hvis noen lurer på hvordan man bruker en Yo-Yo maker - kanskje du har en liggende i skuffen og aldri har brukt den før..... Her er i alle fall en enkel bruksanvisning. Her ser dere bilde av en Yo-Yo maker på 45 mm fra Clover. De finnes i 20, 30, 45, 60 og 90 mm i alle fall og andre fasoner. Jeg er glad i disse, men har ikke prøvet ut min aller største ennå - men jeg har en plan som jeg har med så mye annet.

 Man klipper til en rund stoffbit som er litt større en den orange rundingen.

 Legg stoffets rettside mot siden med hull i og legg den orange oppå. De strekene som er på øvre del skal gå mot de små knottene som er på utsiden av underdelen.
 

Jeg lager en knute på tråden og syr. Viktig at det syes opp på ene siden av det åpne feltet og ned på andre siden av det åpne feltet. (Hvis du syr tråden over plasten så vil den sitte fast....)

Ferdig sydd og det er bare og sprette den ut.
 

Løsne stoffet

Snurp sammen
 

Sy den fast hvor hen du måtte ønske. Her har jeg bare festet den i midten da jeg ønsker den som en blomst. Av og til syr jeg rundt hele ytterkanten på Yo-Yo'en så den blir festet godt.

Min datter kom med en annen søt blomst...... fargerik og fin :-)

 Her ser dere hvor dekorativ den blir - festet med en knapp i midten.

YO-YO

5 kommentarer:

RandiT sa...

Så fint blomsterteppe med jojoene.

Dollandesign sa...

Tack för Din fina bildserie med instruktion för hur jag ska använda en yo-yomaker!

Dollandesign

STEINKJERRINGA sa...

DET skal jeg sannelig bruke tiden til i sommer! Stemmer, skuffa er full! Ha en fin sommerdag!

hobbyvenn sa...

Så morsomt. Hva du kan..

Ajka sa...

Flott, takk for instruksjoner :-) Du er veldig flink, jeg har sett :-)

Ajka